Összes oldalmegjelenítés

2010. december 23., csütörtök

Jégmadár


Legszívesebben most a kubikban sétálnék, ahol megjelent egy hím Kis bukó és valószínűleg alig várja már, hogy találkozzunk. De amíg ez nem jön össze, jöjjön a jégmadár.

A jégmadár (Alcedo atthis) a madarak osztályának szalakótaalakúak (Coraciiformes) rendjébe és a jégmadárfélék (Alcedinidae) családjába tartozó faj.

Nyáron láttam először közelről ezt a  csodaszép madarat. Emlékszem, mindig akkor sikerült megfogni, mikor én éppen nem tudtam menni gyűrűzni. Természetesen képen már láttam, sőt meséltek is róla, hogy a többi madárhoz képest őket ha a tenyerünkbe fektetjük és bölcsőt formálunk neki, sokkal tovább ott maradnak. Sándorfalván láttam először és felülmúlta az elképzeléseimet. Igazi élmény volt, ahogy a fejét folyamatosan forgatta, mint valami ipari kamera.  Ahogy kézben tartva megcsodálhattam, rájöttem, hogy nagyon nehéz lenne lefesteni, ezért jó ideig vártam vele.

Tarka színe a védekezést és megtévesztést egyaránt szolgálja. A hasa olyan színű, mint valami száraz levél, a hal tehát nem gyanakszik. A háta viszont olyan, mint a csillogó kék víztükör, ezért felülről nem veszi észre a ragadozó madár.



Ez az a kék, amit nem egyszerű kikeverni. Van benne egy kis zöldes, világosék, de a nap ahogyan játszik a tollain, szinte minden szögből mást mutat.Íme második próbálkozásom róla.Biztosan lesz még több is! Nem hagyom magam!


       

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése