Összes oldalmegjelenítés

2012. március 16., péntek

Mikor megláttam......


Miután március 15-ét méltóképpen megünnepeltük az iskolában, úgy gondoltam, a városi ünnepség helyett inkább a kubikot választom. Ráadásul a szabadság a madarakhoz kapcsolódik csak igazán, mi lehetne szabadabb, mint pont a madarak, akik oda repülnek és akkor ahova csak akarnak és akkor, amikor ők gondolják.
Ő egy Martilapu, ami előbb virágzik, mint ahogy a levelei megjelennének.A leveléből és virágából készült teát légzőszervi megbetegedésekre használták, gyulladáscsökkentő, rekedtség ellen is jó. Régen asztmás köhögés ellen pipába tömködve füstölték el.

A fészkesvirágzatúak (Compositae) családjába tartozik. A vízpartok, nyirkos, nedves rétek, árokpartok évelő növénye. 2-3 cm nagyságú fészekvirágzata van, világossárga nyelves és csöves virágok. A levélalap szív alakú, kerekded, a levélcsúcs feketés, fogazott, a színe sötétszürke, a fonák fehéren nemezes. Na ez lesz majd később. Idén jó lenne kicsit feltérképezni a kubik növényfajait is, akár ebben a blogban, virágzásuk sorrendjében. Igyekszem így tenni.
Mikor megláttam....ellenállhatatlanul le kellett fényképeznem, hiszen nem volt ma sok madár és őszapósága nagyon megragadott.

Mikor megláttam....milyen szépen kúszik le ma az égen,
a színét szerettem volna megőrízni, ...de ez sem az igazi, bár szép.
Mikor megláttam.....
,hogy a nád ilyen szépen csillan meg a vízen, újabb fotót kellett készítenem.
Mikor megláttam....ezt a rengeteg seregélyt, szurkoltam, hátha belerepülnének az egyik hálóba és beteljesülne a legenda, miszerint felrepülnének hálóval eggyütt is.
 Mikor megláttam.... a dombtetőről a naplementét, örültem, hogy felmentem mégis.

Sok madár volt az égen, sirályok, köztük persze jobbról a harmadik egy szerecsen, aki folyamatosan mondta Ádám szerint. Piroslábú cankó, Kanalas réce, őket először láttam ilyen sokáig megfigyelve a vízen, gyönyörű a szine. Mégis, mikor megláttam.......a Böjti réce párt, a sós tavon, és egyre közelebb érve hozzájuk kirajzolódott a hím mintázata és a fények pont jókor, a megfelelő szögben sütöttek, mintha megállt volna egy pillanatra az idő a távcsőbe nézve és csak figyeltem, ahogy szűrik a víz tetejét és mintha észre sem vennének bennünket, nyugottan ringatóztak tovább. Mintha még kicsit ki is húzták volna magukat, megigazították a tollruhát és azt gondolták, na jó, nézzetek meg bennünket jó alaposan, nem minden nap mutatjuk meg magunkat így. Azt gondoltam, érdemes volt ma kijönni és végre nem csak azt hallom, itt is látták a böjti récéket, ott is, hanem nekem is beteljesült ez a pillanat.
A feketerigó elmaradhatatlan vendége a gyűrűzésnek, ők biztosan értesítést kaptak. Remélem a poszáták , a nyaktekercsek, barkósok SMS-ben szintén megkapták már a következő gyűrűzés időpontját és nem késlekednek! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése